neděle 7. ledna 2018

Strategie a schémata z GG2018

 Dnes oficiálně vyšla pravidla pro turnajové hraní Gaining Grounds a přinesla změny v podobě jiných strategií i schémat. Pojďme se na ně podívat blíže.

Flipování strategie a schémat
 Pro určení strategie a schémat je třeba flipnout celkem pět karet. Znak první karty určí strategii, jako tomu bylo dosud, a zároveň schéma, které je vždy k dispozici. Již tomu není tak jako v GG17, kdy to bylo jedno schéma a basta. Některým gangům vyhovovala nejvíce a jejich hráči věděli, že ty 3 VP se svou crew nahrají vždy. Další čtyři karty určí svou hodnotou 4 další schémata na výběr. Stejně jako v předchozí verzi pravidel je možné nahrát 4 VP na strategii a 3 VP za každé vybrané schéma, které jsou dvě. Nejvyšší možná počet bodů je tedy stále 10.



Strategie
BERAN: Ply for Information - od druhého kola můžete v melee díky Interact akci s modelem, co nemá kondici Gathered Intel, tuto kondici získat. Zbaví vás jí jedině severe zranění. Kdo má na konci kola více modelů s touto kondicí, ten dostane 1 VP. Super předělávka starého Acused. Tady jde opravdu o to kdo začne první a dá ji soupeři.
VRÁNA: Ours - klasické čtvrtinky, kde se počítá hodnota modelů v SS na dané čtvrtince. Masteři a modely s 0 SS mají hodnotu 10. Je tu ale jedno velké ALE, nesmí to být vyvolaný model. Summoneři utřou.
MASKA: Symbols of Authority - před deployem každý hráč rozmístí tři 50mm, Ht , blocking, impassable, hard cover markery na své půlce stolu, ne v deployi a aspoň 10" od sebe, ne do impassable terénu. Pokud dojdete na 1" k soupeřovi markeru a dáte (1) Interact akci, zničíte ten marker a dostanete 1 VP. Pokud soupeř na konci hry nemá žádný tento marker, máte další 1 VP. Zajímavé poměřování. Naštěstí je to B2B, takže modely co interagují na dálku mají smůlu. Výhodu budou mít modely, které mohou dělat Interact akce když jsou v melee.
KNIHA: Public Executions - pokud zabijete non-peonem nepřátelský non-peon model, dostanete kondici Shed Blood. O tu můžete přijít na konci své aktivace, pokud na ten model nikdo z nepřátelské crew nemá LoS. Kdo má na konci kola více těchto kondicí, dostane 1 VP. Takové vylepšené zvedání useknutých hlav. Už se nebudu bát sniperama pálit jako divej a v obavě, že si soupeř sebere vlastní hlavu a bude z ní mít bod. Musí ale na váš model vidět nějaký nepřátelský, jinak z toho nic nebude. 
JOKER: Supply Wagon - každý hráč si do svého deploye před hrou umístí 50mm, Ht , blocking, impassable, hard cover marker. Pak když u něj bude svými modely Interagovat v base kontaktu, tak se povoz posune o 2" když to byl model na 30 mm bejsce, 3" když byl na 40 mm a o 4" když to byl model na 50 mm bejsce. Od druhého kola když je tento marker aspoň částečně na soupeřově polovině stolu tak máte 1 VP. Ale pozor, soupeř vám může marker šoupat taky. Tato strategie se mi líbí nejvíc, už se těším až si ho zahraju. Ve spojení s některými schématy to bude dobré. Povezete povoz a ještě budete plnit další úkoly. Výhodu budou mít modely s Nimble, které posunou marker, popojdou a ještě jednou posunou. A opět modely co můžou interagovat v melee.

Párovaná schémata
Schémata daná strategií při flipnutí double, které jsou k dispozici vždy:
BERAN: Surround them - na konci hry dostanete 1 VP, pokud máte scheme marker do 6" od rohu v soupeřově deployi. Pak dostane 1 VP za další marker do 6" od dalších rohů, přičemž ve svém deployi se počítá jen jeden roh. Těžší verze předchozí verze, kdy vám stačily markery kdekoliv v rohu. V deployi 6" a 12" to znát nebude, v 1/4 kruhu nebo "L" to bude horší.
VRÁNA/JOKER: Guarded Treasure - položte dva markery do 2" od středové lajny a aspoň 8" od sebe, mějte u nich non-peon a non-minion model a na konci kola po spálení dostanete 1 VP. Jasný no, ty 4" u Claim Jump byly dost málo, se Senseiu Yuem jsem to byl schopen udělat každé kolo a nepotřeboval k tomu nikoho dalšího. Takže krok správným směrem. Už to nebude schéma, které si vezmete vždy. Mít ale u každého enforcera, henchmana nebo dokonce mastera bude makačka.
MASKA: Punish the Weak: Když od druhého kola zabijete Masterem nebo Henchmanem nepřátelského Miniona nebo Peona, máte 1 VP. Když soupeř nemá žádný tento model na stole, máte také 1 VP. Minule stačilo non-peonem zabít Miniona a bylo to doma. Takový Hans a další snipeři kralovali tomuto schématu, stejně tak další Enforcer beateři. Nyní je to jen na Masterech nebo Henchmanech. Leckterý Master, co není bijec nebo super střelec, si toto schéma nevezme.
KNIHA: Eliminate the Leadership - téměř stejné jako posledně, tedy když snížíte nepřátelského Mastera pod půlku životů, máte 1 VP, když poprvé umře na 0 Wd tak další 1 VP a když není na konci hry na stole tak další 1 VP. Hráči Levetica mají radost ze změny wordingu z opuštění hry na snížení na 0 Wd.

Číselná schémata
1: Covert Breakthough - na konci hry máte 1 VP za každý svůj scheme marker v soupeřově deployi.
2: Dig their Graves - jednou za kolo zabij soupeřův model do 4" od svého scheme markeru a získej 1 VP. Spal ten marker potom.
3: Set Up - tajně si poznamenejte nepřátelského Enforcera, Henchmana nebo Mastera. Jednou za hru toto schéma ohlašte a dostanete 1 VP za každý scheme marker do 4" od onoho modelu. Poté markery spalte.
4: Hold up their Forces - musíte svůj non-peon model svázat do boje s dvěma nepřátelskými modely, přičemž v melee nesmí být žádný váš další model. No, tohle bude makačka. Soupeř vám samozřejmě nebude hrát na ruku, aby měl hezky skupinky modelů hezky u sebe, abyste tam vlítli nějakým beaterem a nechali ho tam stát do dalšího kola. Nevím nevím, tohle schéma si asi moc často brát nebudu. Leda s něčím, co mám dosah 3", jako je Beasta, Taelor nebo Lilitu se svým čtyřpalcovým bičem.
5: Undercover Entourage - tajně si poznamenej svého Henchmena nebo Mastera. Pokud je na konci hry na soupeřově polovině, dostaneš 1 VP, když je v jeho deploy tak je to další 1 VP a nakonec když nemá pod půlkou života tak máš další 1 VP.
6: Inescapable Trap - od druhého kola získej 1 VP když jsou dva nepřátelské non-peon modely do 3" od tvého scheme markeru, který poté spálíš. Tohle zní dobře, paranoia ze soupeřových markerůbude stoupat do dalších výšin. Taková Hornyho Merris seroucí markery kde se jí zachce, to bude schýza. :-)
7: Show of Force - spočítej hodnotu SS upgradů modelů do 6" od středu stolu. Kdo má vyšší hodnotu, ten dostane 1 VP. Ale pozor, upgrady masterů, se kterými začínal hru, se nepočítají! Ve výhodě budou masteři, co si upgrady mohou nasazovat během hry. Takový Yan Lo s tím novým upgradem, kdy si sníží Chi a vezme si za to upgrade, to bude lahůdka.
8: Search the ruins - na konci hry dostaneš 2 VP pokud máš tři nebo více scheme markerů do 6" od středu stolu a ne do 2" od soupeřovic markerů. Pokud jsou aspoň dva markery na soupeřově polovině, máš další 1 VP. Hmm, nově tam nesmí být žádný soupeřův marker. Pokud tedy uvidíte, že si v pátém kole protivník sází markery ke středu stolu, šup mu tam jeden marker a má po srandě.
9: Take Prisoner - poznamenej si soupeřův model a pokud máš na konci hry aspoň jeden svůj non-peon model s melee s ním, dostaneš 2 VP. Pokud tam není žádný další nepřátelský model, máš další 1 VP.
10: Take One for the Team - označ jeden svůj non-peon a non-leader model jako pijavici ("sucker"). Pokud je tento model zabit či obětován nepřátelským modelem, máš 1 VP. Když to byl dražší model než co jste obětovali, tak máte další 1 VP a pokud to bylo ve čtvrtém kole či později, je to další 1 VP. Aha, změna, pozor. Dříve váš model musel umřít co nejdříve, nyní naopak co nejpozději. Takže si ho musíte chránit. když vám po něm někdo vyjede dřív. Zajímavý obrat, už ho prostě jen nepoženete dopředu umřít nebo ho  nenecháte někde vystrčený vepředu, ale budete muset takticky. Zase ale budou podezřelí sebevrazi ve čtvrtém a pátém kole. 
11: Recover Evidence - na začátku jakéhokoliv kola toto schéma zveřejněte. Soupeř si vybere svých pět modelů a k nim položí scheme markery. Pokud je v base kontaktu spálíte, máte 1 VP za každý marker.
12: Vendetta - vyberte si svůj non-peon, non-leader model a soupeřův stejně drahý či dražší. Pokud svým modelem vedete první útok proti cílenému modelu, ohlašte tento úkol a máte 1 VP. Pokud ten model model není na konci hry na stole a vy jste toto schéma ohlásili, máte další 1 VP. A pokud ho zabije váš model, je to poslední 1 VP.
13: Public demonstation - napište si až tři své miniony co mají v součtu hodnotu aspoň 15 SS. Jednou za hru toto schéma ohlašte a získejte 1 VP za každého miniona, kterého máte do 4" a LoS od nepřátelského Mastera, Henchmana nebo Enforcera. Haha, zajímavé schéma. Počkat si na nepřátelské bijce a nahnat k nim tři miniony. Výhodu budou mít crew s více modely, které přeaktivují své soupeře. A summoneři, když soupeři předhodí vyvolaný model aby ten ze začátku hry mohl jít skorovat. Nicméně, pokud bude toto schéma na výběr a soupeř bude mít hodně minionů, hrr na ně a sundat je hned na začátku na dálku ideálně.

Další strategie
Pokud někdo používá při hraní systém rotace, jsou k dispozici staré strategie, které nahradí ty výše uvedené, tedy KNIHA/Headhunter, BERAN/Extraction, MASKA/Interference a VRÁNA/Guard the Stash.

Změny jsou. Jestli k lepšímu, uvidíme až při hraní. A hlavně příští rok, až vydají Gaining Grounds 2019, neboť ty dobré změny nechají, co se neosvědčí vypadne.

Žádné komentáře:

Okomentovat